قسمت سوم: چرا تولید محتوا تخصص است…؟

“قسمت سوم: چرا تولید محتوا تخصص است…؟”


برای اینکه توضیح بدهیم چرا تولید محتوا امری تخصصی است باید خیلی از موضوع‌ها مطرح و بحث گردد. به همین، در این سری از پست‌ها موضوع تولید محتوا بطور کامل باز و مورد بحث قرار می‌گیرد. اما در هر پست فقط در حد یک پاراگراف در این مورد توضیح داده می‌شود.

 

در پست‌های اول و دوم در مورد تعریف محتوا و انواع محتوا توضیح داده شد  که “محتوا که به صورت متن تولید می‌شود، می‌تواند به صورت‌های مختلف عکس، عکس و متن (اینفوگرافیک)، ویدیو، صوت (پادکست) و خود متن، بین مخاطبان انتشار یابد”.

به عبارت دیگر، پدر و ریشه محتوا در فضای مجازی و فضاهای دیگر، متن می‌باشد. ولی این پدر دارای فرزندانی به نام عکس، اینفوگرافیک، ویدیو و صوت می‌باشد.

حال باید بیان کنیم که برای انتشار محتوا باید راه‌هایی پیدا شود. به عبارت دیگر، برای انتشار محتوا در فضازی باید برنامه و استراتژی طراحی نمود. هر کس یا تیمی که به فکر تولید و انتشار محتوا در فضازی می‌افتند، حتما باید قبل از تولید محتوا به فکر روش‌های انتشار آن نیز باشند.

در واقع شاید تولید محتوا آنقدر دردسر نداشته باشد، که روش و استراتژی انتشار آن مشکل و دردسرساز است.

قبل از هر چیزی باید ببیند محتوای شما در چه حوزه‌ای می‌باشد. منظور از حوزه این است که موضوع کلی محتوای خود را تعیین نمایید تا برحسب موضوع شبکه‌های اجتماعی مرتبط را انتخاب و محتوای خود را در آن منتشر نمایید.

البته خیلی‌ها به این موضوع توجه‌ ندارد و محتوای خود را در هر شبکه اجتماعی‌ای منتشر می‌کنند و به حوزه کاری آن شبکه توجه‌ای ندارند. مثلا اگر شما می‌خواهید در زمینه تولید محتوای علمی فعالیت کنید، لینکدین بسیار مناسب این‌کار است و یا اگر محتوای شما فقط به صورت عکس و اینفوگرافیک اینستاگرام بسیار مناسب می‌باشد.

البته باید این نکته را نیز متذکر شویم که بسیاری ار شبکه‌های اجتماعی مناسب هر نوع محتوایی هستند و می‌توان هر نوع محتوایی را تولید و در آن انتشار داد(مانند گوگل پلاس و یا فیس‌بوک) . ولی کار درست این است که برطبق موضوع محتوا، شبکه انتخاب شود تا در مراحل بعد که باید شخص بارز (رهبر عقیده (Opinon Leader)) برای انتشار محتوا انتخاب شود، به مشکل بر نخوریم.

برای این پست کافیست و ادامه در پست‌های آتی…

لطفا نظرات خود را در مورد این پست با ژورنال تکنولوژی ژوریت در میان بگذارید…

 

البته شما از طریق لینک‌های روبرو یازدهم، دهم، نهم، هشتم، هفتم، ششم، پنجم، چهارم، سوم، دوم و اول می‌توانید به پست‌های مربوط به “بازاریابی موتورهای جستجو” دسترسی داشته باشید.

همچنین از طریق لینک‌ روبرو  اول، دوم می‌توانید به پست‌های مربوط به “چرا تولید محتوا تخصص است…؟” دسترسی داشته باشید.

 

😉 برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات به کانال تلگرام ژورنال تکنولوژی ژوریت بپیوندید… 😉

منبع: وب‌سایت ژوریت

نویسنده مطلب: فرشید وثوق

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *