قسمت دوم: چرا تولید محتوا تخصص است…؟

قسمت دوم: چرا تولید محتوا تخصص است...؟

“قسمت دوم: چرا تولید محتوا تخصص است…؟”


تولید محتوا در دنیای امروز به یک کار تخصصی تبدیل شده است. امری که برندهای بزرگ دنیا به اهمیت آن پی‌برده‌اند ولی در ایران هنوز این موضوع جا نیافتاده است. برندهایی مانند پپسی و کوکاکولای در امریکا از این موضوع به نحو احنست در بزرگ و مطرح کردن برند خود بهره گرفته‌اند.

برای اینکه توضیح بدهیم چرا تولید محتوا امری تخصصی است باید خیلی از زیر موضوع‌ها مطرح و بحث گردد. به همین، در این سری از پست‌ها موضوع تولید محتوا بطور کامل باز و مورد بحث قرار می‌گیرد. اما در هر پست فقط در حد یک پاراگراف در این مورد توضیح داده می‌شود.

 

در پست قبل در مورد تعریف محتوا و انواع محتوا توضیح داده شد ولی به صورت ناقص. در قسمت دوم، اضافه می‌کنیم که “محتوا که به صورت متن تولید می‌شود، می‌تواند به صورت‌های مختلف عکس، عکس و متن (اینفوگرافیک)، ویدیو، صوت (پادکست) و خود متن، بین مخاطبان انتشار یابد”.

به عبارت دیگر، پدر و ریشه محتوا در فضای مجازی و فضاهای دیگر، متن می‌باشد. ولی این پدر دارای فرزندانی به نام عکس، اینفوگرافیک، ویدیو و صوت می‌باشد. به همین دلیل در این پست دسته‌بندی محتوا را کاملتر می‌کنیم و به شکل زیر تغییر می‌دهیم.

 

انواع محتوا

• متن

۱- محتوای تکراری بدون تصحیح (فارسی): متنی که بدون توجه از جاهای مختلف کپی و در سایت پیست می‌شود. یعنی حتی به غلط‌های املایی توجه نمی‌گردد.

۲- محتوای تکراری با تصحیح(فارسی): متنی که از جاهای دیگر کپی می‌گردد ولی با تصحیح و تغییر جزئی در جملات، سعی در بهتر کردن محتوا و بعد پیست کردن آن دارند.

۳- محتوای تکراری ترجمه و تصحیح شده(انگلیسی): متنی که از سایت‌های خارجی کپی می‌گردد ولی ترجمه شده و تصحیح نگارشی صورت گرفته است.

۴- محتوای جدید تولید شده: متنی که فرد نگارنده با ایده گرفتن از جاهای دیگر و مطالعاتی که انجام داده، تولید می‌کند و در هیچ کجای فضای مجازی وجود ندارد.

 

• عکس

عکس درست است که متن داخلش نیست ولی از روی متن ساخته می‌شود. به عبارت دیگر، به جای گفتن حرف‌های بسیار، آن را در یک عکس و بدون هیچ‌گونه شرحی، بیان می‌کنیم.

 

• اینفوگرافیک

این مورد هم عکس است ولی یک تفاوت اساسی با مورد قبل دارد. در این روش باید متن به شکل خیلی حرفه‌ای و منطقی با عکس ترکیب شود و یک محتوای خوب را تولید کند.

 

• ویدیو

این مورد هم در واقع همان عکس است ولی به علت خطای چشمی و تنظیمات که صورت می‌گیرد، آن را با نام ویدیو یا فیلم می‌شناسند. در این روش فرد بجای نوشتن متن در جایی برای خواندن مخاطب، آن را به ویدیو تبدیل می‌کند که البته ویدیوهای کوتاه خیلی کاربرپسند نیز است.

 

• صوت

در این روش باز هم تولیدکننده محتوا بجای نوشتن متن در جایی، آن را به صوت یا پادکست تبدیل می‌کند. مخاطب با گوشی دادن صوت به محتوای مدنظر خود دست خواهد یافت.

 

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که موارد گفته شده در بالا، مانند مورد متن ، می‌تواند تکراری بدون تصحیح، تکراری با تصحیح، تکراری ترجمه شده و یا محتوای جدید و نو، باشد.

 

برای این پست کافیست و ادامه در پست‌های آتی…

لطفا نظرات خود را در مورد این پست با ژوریت در میان بگذارید…

 

البته شما از طریق لینک‌های روبرو نهم، هشتم، هفتم، ششم، پنجم، چهارم، سوم، دوم و اول می‌توانید به پست‌های مربوط به “بازاریابی موتورهای جستجو” دسترسی داشته باشید.

همچنین از طریق لینک‌ روبرو  اول می‌توانید به پست‌های مربوط به “چرا تولید محتوا تخصص است…؟” دسترسی داشته باشید.

 

😉 برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات به کانال تلگرام ژوریت بپیوندید… 😉

منبع: وب‌سایت ژوریت

نویسنده مطلب: فرشید وثوق

برچسب‌ها:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *