مغز انسان یک سوپر کامپیوتر: ۸ تمرین ساده ولی مهم برای تقویت مغز

مغز انسان یک سوپر کامپیوتر: 8 تمرین ساده ولی مهم برای تقویت مغز

“مغز انسان یک سوپر کامپیوتر: ۸ تمرین ساده ولی مهم برای تقویت مغز”


شاید شما جز افرادی باشید که به باشگاه بدنسازی و تناسب علاقه زیادی دارید. به همین دلیل به وضع پرورشی بدن خود اهمیت زیادی می‌دهید و نکات تناسب اندام را رعایت می‌کنید. اما آیا تا به حال سعی کرده اید مغز خود را تمرین دهید؟ آیا چیزی به نام Brain Gym را شنیده‌اید؟

ما عاشق قلبمان هستیم، آن را با نام عشق شناخته ایم. ما بدنمان را دوست داریم و از این رو، آن را تمرین می‌دهیم و آن را برای جذب تغذیه سالم آماده می‌کنیم. اما آیا ما مغزمان را هم دوست داریم و از آن مراقبت می کنیم؟ باید بگویم خیر، ما فقط به مغزمان:

نگرانی های غیر ضروری،
افکار ناخواسته و ترسناک،
احساسات منفی،
اخبار غیرواقعی،
دستورالعمل های غلط،
استرس کار،
مشکلات عاطفی،

و غیره

تزریق می‌کنیم. ولی ما باید بدانیم مغز ما در انجام وظایف مانند یک سوپر کامپیوتر عمل می‌کند.

ما باید به مغز خود در برخی از مواقع استراحت و تمرین بدهیم و آن را برای آینده‌ قوی‌تر کنیم. این‌کار با استفاده از برخی تکنیک‌های ورزشی امکان پذیر است. این تمرین‌ها گردش خون مناسب را در تمام قسمت‌های بدن و مغز ممکن می‌سازد.

تمرینات ورزشی مغز بسیار ساده هستند و افراد در تمام سنین می‌توانند این تمرینات را انجام دهند. با یک مغز سالم، می توانید یک زندگی سالم‌تر و شادتر در پیش رو داشته باشید.

 

تمرینات مغز

۱- نوشیدن آب زیاد

نوشیدن آب زیاد نه تنها به بخش‌های دیگر بدن شما را کمک می‌کند، بلکه مغز شما را نیز رفرش می‌سازد. با نوشیدن آب مغز شما انرژی لازم را برای انجام وظایف اختصاص داده شده در آینده دریافت می کند.
آب اکسیر زندگی است! شما نمی توانید بدون آب زندگی کنید. به طور مشابه، مغز شما نیز بدون آب قادر به انجام این کار نیست.

 

۲- یادگیری زبان خارجی

یادگیری زبان خارجی، یکی از بهترین روش‌های تقویت و تمرین مغز شماست. تصور کنید شما یک زبان خاص را نمی شناسید، پس چگونه می‌توانید تلاش کنید تا آن را بیاموزید. درست مانند دوران کودکی!

شما می پرسید “این چیست؟ این چه چیزی است؟”و به این ترتیب سلولهای مغزی شما به طور مداوم درگیر خواهند بود.

 

۳- حل پازل و جدول کلمات متقاطع

پازل‌های خاص، قابلیت‌های منطقی شما را افزایش می‌دهند؛ در حالی‌که برخی از پازل‌ها پایه لغت فعلی شما را تقویت می‌کنند. هر زمان که احساس می کنید مغز شما به نوعی ورزش نیاز دارد، می‌توانید به راحتی به دنبال حل پازل یا جدول بروید.

باید بدانید که بازی مغز را جوان و تازه نگه می دارد!

 

۴- تمرین Crazy Eight

این نوع تمرین به توسعه مهارت تمرکز کمک شایانی می‌کند.

 

۵- تمرین Neck Rolling

در طول تمرین تناسب اندام این تمرین را انجام می دهیم.

گردن خود را به راحتی و به آرامی در حلقه‌های کوچک بچرخانید. وقتی که گردن خود را می‌چرخانید، تنفس کنید. شما باید ۳-۴ بار این کار را انجام دهید.

 

۶- ورزش تنفس عمیق

آرامش روانی همیشه شامل تمرینات تنفسی عمیق است. ما در برنامه هایمان بیش از حد این را فراموش کرده‌ایم در حالیکه مهم‌ترین فعالیت بدن ما را تنفس تشکیل می‌دهد.

این تمرین تنفس ساده باعث می شود که شما احساس خوبی داشته باشید و ذهن شما پر انرژی گردد.

 

۷- Cross Crawls

این تمرین را چندین بار در روز برای ورزش دادن مغز انجام دهید.

پای راست را دراز و دست چپ خود را روی زانوی راست با عبور از قسمت وسط بدن خود قرار دهید. این عمل را به آرامی و سریع انجام دهید. سپس، دست راست خود را روی زانوی چپ خود قرار دهید. این فرایند را دو بار یا سه بار تکرار کنید، اما به آرامی انجام دهید.

 

 

۸- Hookups

شما این کار سرگرم کننده را دوست دارید. این تمرین به کاهش استرس و احساسات اضطرابی فرد کمک شایانی می‌کند.

این تمرینات ورزشی قطعا به مغز شما کمک خواهد کرد تا مغز خود را به درستی آموزش دهید. این تمرینات را امتحان کنید تا مغز شما به مانند یک سوپر کامپیوتر کار کند و بتواند به طور موثر استرس روزانه  در زندگی را کنترل کند.

لطفا نظرات خود را در مورد این پست با ژوریت در میان بگذارید…

 

البته شما از طریق لینک‌های روبرو مواد غذایی طبیعی، چربی سوزی طبیعی، ۱۰ غذای سالم و مفید برای مغز: تقویت‌کننده حافظه شما، مزیت‌ها و ویژگی‌های دارویی شگفت‌آور ۴ نوع چای، روش‌های طبیعی شگفت‌آور برای سفید کردن دندان، مزایای ناشناخته خربزه برای سلامتی…! می‌توانید به پست‌های گذشته مربوط به خوردنی و سلامتی دسترسی داشته باشید…

 

😉 برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات به کانال تلگرام ژوریت بپیوندید… 😉

منبع: وب‌سایت Stylerich

نویسنده مطلب: فرشید وثوق

برچسب‌ها:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *