قسمت اول: چرا تولید محتوا تخصص است…؟

“قسمت اول: چرا تولید محتوا تخصص است…؟”


تولید محتوا در دنیای امروز به یک کار تخصصی تبدیل شده است. امری که برندهای بزرگ دنیا به اهمیت آن پی‌برده‌اند ولی در ایران هنوز این موضوع جا نیافتاده است. برندهایی مانند پپسی و کوکاکولای در امریکا از این موضوع به نحو احنست در بزرگ و مطرح کردن برند خود بهره گرفته‌اند.

برای اینکه توضیح بدهیم چرا تولید محتوا امری تخصصی است باید خیلی از زیر موضوع‌ها مطرح و بحث گردد. به همین، در این سری از پست‌ها موضوع تولید محتوا بطور کامل باز و مورد بحث قرار می‌گیرد. اما در هر پست فقط در حد یک پاراگراف در این مورد توضیح داده می‌شود.

برای ورورد به بحث تولید محتوا باید ابتدا تعریفی از این کلمه داشته باشیم: “عبارت است از متنی که با تکنیکی خاص بر طبق خواسته‌ها و نیازهای مخاطب تدوین می‌گردد. به عبارت دیگر، ابتدا باید نیازهای مخاطب استخراج و سپس بر روی تولید محتوای مدنظر تمرکز شود”.

 

انواع محتوا

۱- محتوای تکراری بدون تصحیح (فارسی): متنی که بدون توجه از جاهای مختلف کپی و در سایت پیست می‌شود. یعنی حتی به غلط‌های املایی توجه نمی‌گردد.

۲- محتوای تکراری با تصحیح(فارسی): متنی که از جاهای دیگر کپی می‌گردد ولی با تصحیح و تغییر جزئی در جملات، سعی در بهتر کردن محتوا و بعد پیست کردن آن دارند.

۳- محتوای تکراری ترجمه و تصحیح شده(انگلیسی): متنی که از سایت‌های خارجی کپی می‌گردد ولی ترجمه شده و تصحیح نگارشی صورت گرفته است.

۴- محتوای جدید تولید شده: متنی که فرد نگارنده با ایده گرفتن از جاهای دیگر و مطالعاتی که انجام داده، تولید می‌کند و در هیچ کجای فضای مجازی وجود ندارد.

 

نکاتی در مورد انواع محتوا وجود دارد که باید توضیح داده شود ولی در این پست نمی‌گنجد و انشاا… در پست‌های آتی.

لطفا نظرات خود را در مورد این پست با ژوریت در میان بگذارید…

 

البته شما از طریق لینک‌های روبرو نهم، هشتم، هفتم، ششم، پنجم، چهارم، سوم، دوم و اول می‌توانید به پست‌های مربوط به بازاریابی موتورهای جستجو دسترسی داشته باشید.

 

😉 برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات به کانال تلگرام ژوریت بپیوندید… 😉

منبع: وب‌سایت ژوریت

نویسنده مطلب: فرشید وثوق

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *